Move that body!

 
Back from tha gym!
 
Jag orkar knappt hålla upp armarna för att skriva haha men det var ett grymt pass på gymmet idag.
Jag hade flåset uppe hela passet och körde :
Löpband 15 min, 8,8 km/h Random level 1
Benpress 70kg 12*3
(jag har inte lärt mig vad alla maskiner heter och tränar för muskel, men det kommer.. man måste ju börja för att bli bra! :P Alla proffs har en gång vart nybörjare!)
Bröstmuskelmaskin 20kg 9*3
Magmuskelmaskin 7,5 kg 10*3 men orkade inte riktigt fullt ut
Armar, nacke och skuldra maskinen 35kg 11*3 (snart tillbaka på 45 som jag körde i september :P)
Fria hantlar, biceps  6kg 12*3
 
När jag kom hem petade jag i mig en påse magnesium, syrligt och gott och gjorde lite gröt på mitt helt naturliga protein pulver som smakar gott!! ungefär som havremjölk, och inga konstigheter i.
I love it!
 
Jag gillar att köra maskiner som tränar många muskelgrupper samtidigt för att träna så mycket a kroppen som möjligt innan jag blir för trött. Men för varje träningspass orkar jag lite mer och kan lägga till nån mer maskin.
Det är riktigt roligt.
Även om ridsport är den roligaste träningsformen jag vet så tycker jag att gymmande funkar riktigt bra.
Men nu börjar en nyfikenhet gro i mig på andra träningsformer. Jag känner ett plötsligt sug att testa allt som kommer mig för och ha tusen fysiska aktiviteter för mig samtidigt.
Jag vill inte spilla mer tid. Jag vill inte sugas in i hjärndödaren(TV:N) och den fördömda soffan.
Jag  vill uppleva livet, känna mig stark, se världen göra allt, NU!
 
Om du vill komma igång med träning men inte riktigt kommer iväg så måste du prova dig fram tills du hittar något som passar dig, som du tycker är kul! Gym är inte för alla, men det finns mycket att prova.
Kanske har du en vän du kan börja promenera med och prata med? det är ju  en början. Så fort man börjar så får man mer och mer energi! Och den växer, och man orkar mer och mer.
Men så fort man sätter sig, och skapar vanan att slänga sig i soffan så kommer tröttheten istället att öka, och öka, och till och med ett toalettbesök känns jobbigt att utföra..

Sätt ett namn på latheten och låt den inte överta dig. Världen väntar på dig därute!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0